torsdag 23 mars 2023

Uppdaterad rankinglista


Den 
23:e mars uppdaterade jag min 
rankinglista.

Rankinglistan består av de 15 bolag, som enligt mig, är de bästa bolagen att investera i just nu för att långsiktigt bidra till en rullande totalavkastning om minst 18,92 % per år, samt utdelning varje vecka (vilket är två delmål jag har).

Jag rankar bolagen enligt Joel Greenblatts "
The Magic Formula", där stor vikt läggs på ett bolags return on invested capital (ROIC) och earnings yield (EY). Med andra ord; bra bolag till bra priser.

Jag köper sedan det bolag jag äger minst av bland mina topp tre rankade bolag (detta då jag starkt tror på "
Paretoprincipen").


De bolag som rankar bäst idag enligt mina enkla 
kriterier är:

  1. Texas Instruments (TXN)
  2. Lowe's Companies (LOW)
  3. UPS (UPS)

Imorgon kommer jag att köpa aktier i ett av ovanstående bolag. Bolaget i fet stil är bolaget jag äger minst av just nu.

Vilket bolag tycker du och varför? Lämna gärna en kommentar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar