torsdag 28 december 2023

Nytt inköp


Den 
22 december köpte jag 6 aktier i Automatic Data Processing (ADP)
.

Automatic Data Processing (ADP) är ett stort och etablerat bolag på den amerikanska börsen som höjt sin utdelning 49 år i följd.

Bolaget ger en stabil avkastning på investerat kapital och är för tillfället lågt värderat.

Vinsttillväxt, utdelningstillväxt, utdelningsandel och börsvärde möter alla mina 
enkla kriterier.

Totalt ligger bolaget på plats 2 av de 2 bästa bolagen på min rankinglista.

De senaste tolv månaderna har bolaget betalat utdelning 1 oktober 2023, 1 juli 2023, 1 april 2023, 1  januari 2023.

Köpet ökade min årstakt med 312,00 kr.


Viktiga nyckeltal

  • Antal år med utdelningshöjningar i rad:          49 år
  • Return on invested capital (TTM):               45,88 %
  • Dividend yield (TTM):                                       2,10 %
  • Vinsttillväxt (5 års snitt):                                14,07 %
  • Utdelningstillväxt (5 års snitt):                      12,00 %
  • Utdelningsandel:                                             58,36 %
  • Börsvärde:                                                      $97,27 B

Vad tycker du om mitt senaste köp? Lämna gärna en kommentar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar